Brave Generation är en plattform för kvinnor som efterfrågar varumärkespaketering, marknadsföring, nätverkande och ledarskapsträning i att paketera sin kompetens ock sticka ut på marknaden redan från början.

– Idén till att starta Brave Generation föddes av att jag, i mina tidigare yrken som säljledare och pedagog, ofta fick frågan hur jag lyckats paketera min kompetens och mina tjänster på ett framgångsrikt sätt. Efterhand kontaktade allt fler kvinnliga entreprenörer mig eftersom de ville ha hjälp med alltifrån hemsida till säljmaterial. Då bestämde jag mig för att satsa helhjärtat på att stötta kvinnliga entreprenörer och startade Brave Generation, säger Benjamas Plumarpurn.

Rustar kvinnliga entreprenörer

Hon brinner för att stötta och utbilda kvinnliga entreprenörer till att bli mer affärsmässiga och startade därför Brave Generation, som är en reklambyrå med ledarskapsträning för drivna kvinnor som redan driver företag eller står i startgroparna i skiftet från anställd till entreprenör.

– Jag möter många ambitiösa och otroligt kompetenta kvinnor som är anställda, men inte upplever att de får utlopp för hela sin talang och sin förmåga på jobbet. De har ofta funderat en längre tid på att bli entreprenörer, säger Benjamas Plumarpurn.

Varje deltagare får även en kvinnlig förebild i form av en mentor

De kvinnor som deltar i Brave Generations ettåriga program utbildas bland annat i retorik, affärsmässighet och konsten att paketera sin kompetens och sina tjänster på ett sätt som driver efterfrågan.  

– Förutom att skapa ett nischat varumärke och lansera ett köpvänligt koncept åt kvinnliga entreprenörer, utbildar vi dem i marknadsledarskap, företagsledning, personlig utveckling, digitalisering, design, försäljning och paketering. Varje deltagare får även en kvinnlig förebild i form av en mentor som själv gått hela vägen från idé till nischad marknadspositionering och framgångsrikt företagande, säger Benjamas Plumarpurn.

Vad är svårt och viktigt för andra?

Att paketera ihop ett koncept, precisera kundbehov, fullboka events och göra idéer köpvänliga är roligt och enkelt för oss. Samtidigt är det just detta som håller många entreprenöriella kvinnor vakna om nätterna. Hur ska jag sälja? Hur ska jag få andra att köpa min idé? Hur ska jag sticka ut på marknaden? Måste jag göra allt själv? Kommer jag att bli utbränd om jag startar eget? Vi växer så det knakar för att jag tror att vi lyckas lösa våra kunders oroligheter utan att vår paketeringskompetens kostar skjortan.

För att bli en efterfrågad entreprenör redan från början är det bra att förstå vilka praktiska och känslomässsiga problem du löser för dina kunder.

– Mina tips till kvinnliga entreprenörer som vill bli bättre på att paketera sina tjänster är att fundera på vad som är enkelt för dig att lösa, som är svårt och samtidigt viktigt för dina kunder att lösa. En av våra medlemmar tycker det är enkelt och roligt att lösa personalkonflikter i större koncerner, som de tycker är jobbigt och svårt. För att bli en efterfrågad entreprenör redan från början är det bra att förstå vilka praktiska och känslomässsiga problem du löser för dina kunder. Det de ser som ett problem ska för dig vara en spännande utmaning. I slutet av dagen är det våra kunders problem vi ska lösa och inte våra egna. Då skapas efterftågan organiskt, säger Benjamas Plumarpurn.