Lotten Fowler undrar 1. Vilken är den i dag viktigaste parametern vid företagsavtal?                                                       

Redaktionen undrar 2. Vad skiljer er service/produkt från konkurrenterna?

Redaktionen undrar 3. Berätta om ett minnesvärt kundmöte som är beskrivande för vilken service man kan förvänta sig hos er?

Lotten Fowler undrar 4. Hur viktiga är hållbarhetsfrågorna för er?

Lotten Fowler undrar 5. Hur ser du/ditt bolag på utvecklingen som sker på flygsidan nu, med så kallad ”direct connect” mellan flygbolag och kund/resebyrå? Kommer vi att se samma utveckling inom hotell och hur kommer det i så fall att påverka kunden och resenären? Positivt och negativt?

 


 

Caroline Söderström, Corporate KAM Director för affärsresenärer, Scandic

Foto: Scandic

Vilken är den i dag viktigaste parametern vid företagsavtal?
Pris och läge är viktiga parametrar för de allra flesta affärsresenärer. Det är ofta det man utgår ifrån när man väljer hotell. Samtidigt upplever jag att andra saker har blivit allt viktigare på senare år, till exempel hållbarhets- och miljöfrågor, säkerhet och tillgänglighet. Det är områden vi har arbetat med under många år och de ligger både Scandic och mig själv varmt om hjärtat.

Florence Cardell, Commercial Director, At Six

Foto: Markus Crepin Sundström

Vilken är den i dag viktigaste parametern vid företagsavtal?
För resenären så är läget fortfarande avgörande. Som följs tätt in på av personlig service. När man bor i tjänst vill man att det ska vara enkelt, så att man kan fokusera på syftet med resan. För travel managern så är det utbudet och helheten. En parameter som blivit viktigare är säkerhetsdelen, med anledning av utvecklingen runt om i världen. Vi kan se en stor efterfrågan på At Six säkerhetssvit under de få månader som vi haft öppet.